Sivut

keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Opi kiinaa

Olen viime aikoina innostunut kiinan kielen opiskelusta, ja koska lähellä ei ole juurikaan kurssitarjontaa, olen aloittanut opiskelun itsenäisesti. Onneksi netistä löytyy kuitenkin paljon materiaalia, ja olen selaillut useita aiheeseen liittyviä sivustoja löytääkseni itselleni sopivimmat.

Yksi hyväksi toteamani sivusto on LearnChineseEZ, jossa pääsee mielestäni hyvin alkuun esim. ääntämisen harjoittelussa, ja lauseiden muodostamisessa. Muuten olen käyttänyt sanakirja-sivustoja, ja listauksia yleisimmistä merkeistä, mutta tosiaan pelkkä merkkien opettelu tuskin on yhtä tehokasta. Etenkin kun itse haluan oppia niin lukemaan, kuin ymmärtämään puhuttua kiinan kieltä. No, sinne on ehkä pitkä matka, mutta jostakin täytyy aloittaa! :D

LearnChineseEZ -sivustolla löytyy materiaalia niin Kantoninkiinan kuin Mandariinikiinan opiskeluun, ja itsehän olen kiinnostunut enemmän jälkimmäisestä. Kiinankielen opiskelun aloittamisessa olen tosiaan huomannut olevan hyötyä hyvästä englannin kielen taidosta, sillä materiaalia löytää huomattavasti enemmän, ja oikeastaan kaikki opiskeluun käyttämäni sivustot ovat englanniksi. Kuitenkin perus englannintaidoilla pääsee varmaan alkuun, sillä kiinankielenkin opiskelu kannattaa aloittaa helpoista ja yleisistä sanonnoista.


Tämä postaus oli nyt aika poikkeava aiemmista, mutta jos joku tämän lukee, niin olisi kiva kuulla oletteko te innostuneita jonkun toisen kielen opiskelusta? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti